Amores Perros

Sevgili okuyucu*;

Amores Perros üzerinden ilk kez sesleneceğim karaladığım iki üç satır gereksiz yazıyı okuma sabrını gösteren sinefillere. Neden bu film acaba? Bilmiyorum. Yıllar içinde çok çok güzel filmler izledim. Bir çok yönetmenin ilk filmlerinden başlayıp, sanatının doruğa ulaştığı filmleri izledim.  Hatta bu uğurda o kadar kötü filmler izledim ki, bir tane bile güzel sahne bulduğum filmlere dört elle sarıldım. Ama nedendir bilemiyorum bu film kadar hayata bakış açımı değiştiren başka bir film daha izlemedim. Geçelim filme…

Film, Alejandro Gonzalez Inarritu‘nun 2000 yılında yaptığı ilk uzun metraj filmi. Neyin kafasını yaşadığını bilmdeiğim insanlar bu filmin adını Paramparça Aşklar ve Köpekler olarak çevirmişler dilimize. Halbu ki orijinal ismini olduğu gibi, yani Aşklar ve Köpekler olarak çevirselermiş daha bir estetik dururmuş.

Efendim rivayete göre yönetmen, Türkiye sinemasının kilometre taşı olan Yılmaz Güney‘in Yol (1982)filmini izledikten sonra sinemacı olmaya karar vermiş. Hani derler ya “boynuz kulağı geçer” diye, naçizane fikrimce burada da işte bu durum söz konusu. Yani Yol filmi tabii ki unutulmaz filmlerimiz içinde fakat beni Amores Perros kadar etkilemeyi başarabilmiş değil.

Filmde ne mi anlatılıyor? Aslında yönetmenin klasik hikaye anlatış biçimi burada da görülüyor. Birbiriyle alakasız fakat herhangi bir noktada birbiriyle kesişen hayatlar, olaylar. İsminden de anlaşılacaği gibi hepsi de bir aşk hikayesi aslında ve hepsi de bir köpek olgusuyla desteklenmiş.

Bir de yönetmen insanların hırslarını ve acizliklerini köpeklerle resmetmeye çalışmış gibi geldi bana kim bilir? Köpekler zafer için savaşır, kaybolur ölürler. Ve siyah köpek sırf güçlü olduğu için öldürür diğerlerini. İnsanlara da. Ve kötü insan sırf güçlü olduğu için öldürür diğerlerini.

Bütün kötü insanların siyahtır kalpleri.

Bana gelince; tekrar tekrar izleyip tekrar tekrar sevdiğim bir filmdir. Bilemiyorum belki de bir dogma haline getirdim ama vaziyet bundan ibaret.

İyi seyirler sevgili okuyucu…

(*Eğer varsa böyle birileri)

Bir Cevap Yazın

